Очищення авіапалива: які використовувати фільтри для авіаційного палива

Перевірка авіапалива – це головний етап передпольотної підготовки повітряного судна. Це не тільки його розрахунок на весь час перебування в повітрі, а й оцінка якості. Потрібно переконатися, що паливо відповідає заявленій марці та не має сторонніх домішок. Для цього використовують спеціальний тестер. Але що робити, якщо пальне містить сміття. Спеціальні авіаційні паливні фільтри використовуються для обробки пального. Види фільтрувальних установок: гідравлічний і паливний.

Зміст:

  1. Що може бути причиною забруднення пального.
  2. Види фільтрувальних установок.
  3. Фільтри для очищення авіапалива – принцип їхньої роботи.

Чистота – головний показник якісного авіапалива. Що менше буде забруднень у пальному, то краще працюватиме паливна система, і тим довше прослужать агрегати та авіадвигуни.

Паливо проходить довгий шлях від нафтопереробного підприємства до літального апарату. Його транспортування – це довгий ланцюжок, у будь-якій ланці якого може виникнути небезпека порушення якості. Основними забрудненнями, які можуть потрапити в реактивну рідину і порушити роботу всієї паливної системи, вважаються вода, тверді частинки, мікробіологічні елементи, різного роду домішки.

Фільтри для авіаційного палива

Що може бути причиною забруднення пального

Як авіаційне паливо використовують пальне типу 100LL або Jet-A (керосин). Вони відрізняються за кольором і за запахом, але обидва типи мають широку експлуатацію. Є дві речі, яких не повинно бути в складі будь-якого пального, тому використовують фільтри для очищення авіапалива.

Вода. Її потрібно обов’язково позбутися перед зльотом. Відсіки для зливу рідини в літаках розташовані під паливною системою. Вода має більшу масу, ніж пальне, тому знаходиться нижче в баку, і буде витікати першою. Якщо в тестері, куди злито паливо для експертизи, є бульбашки, значить, у пальному є вода.

Сміття. Причиною його появи може стати корозія бака, в якому знаходиться керосин, або брудні паливні форсунки. Тому керосин потрібно зливати в спеціальні відстійники і далі очищати за допомогою систем фільтрації.

Види фільтрувальних установок

 

Види фільтрувальних установок

Очищення авіаційного палива передбачає видалення всіх компонентів, які впливають на експлуатаційні властивості пального. Для цієї процедури необхідні фільтри для авіаційного палива.

Фільтрувальне обладнання залежно від сфери і специфіки використання може бути двох видів:

  • гідравлічне;
  • паливне.

Розглянемо їх більш детально.

Тип фільтра

Особливості

Гідравлічний

Використовується для очищення мастил, які надходять у гідропривод, від сторонніх часток. Обладнання гідроприводу таким чином буде захищене від забруднень.

Паливний

Здійснюють обробку пального і керосину, забезпечуючи довгу коректну роботу двигуна повітряного судна.

Фільтри для очищення авіапалива – принцип їхньої роботи

Фільтри для очищення авіаційного палива для літальних апаратів являють собою багаторівневу схему фільтрів, що працюють паралельно: коагулянтів і сепараторів.

Системи фільтрації працюють за механічним принципом. Фільтрами-коагулянтами відбувається первинна обробка. Вони виявляють чужорідні частинки до 5 мікрон. Далі реактивна рідина піддається фільтрації на інших системах більш тонкого очищення. Сепаратори для авіаційного палива відфільтровують тверді фрагменти фракцією до 0,5 мікрон.

Наступний етап очищення – це обробка пального з метою видалення води.

Стандартні системи очищення поєднують у собі картриджі: коагулювальні та сепараторні, але на деяких етапах як додатковий фільтроелемент використовується картридж абсорбувальної дії.

Чистота палива – це не тільки запорука тривалої служби двигуна літального апарату, а й безпеки пілотів і всього екіпажу. Підготовка літального апарату і його перевірка проводиться належним чином. Перевірка керосину – один з етапів цієї підготовки.

Напишіть нам