Паливозаправник — це специфічний вид транспорту, який використовується підприємствами різних галузей. Основними завданнями АТЗ є транспортування, зберігання палива, а також автозаправка транспортних засобів. Перекачування нафтопродуктів здійснюється через інноваційну фільтруючу систему, що затримує домішки і частинки. Своєчасна доставка якісного пального до спецтехніки в рази підвищує економію експлуатаційних витрат і знижує простої в роботі.
Зміст:
Своєчасна й оперативна доставка палива на різні господарські ділянки забезпечується заправниками. Автомобільний паливозаправник — це транспортний засіб, призначений для транспортування горючих рідин та їхнього тривалого зберігання, а також для здійснення самостійного заправлення різної техніки.
Види транспортних засобів
Види паливозаправників із цистернами, що перекачують горючі суміші, поділяються на:
- аеродромні — обладнані потужними насосними станціями, доставляють нафтопродукт на величезну висоту для заправки літальних апаратів;
- армійські — оснащені міцною ходовою частиною з високою прохідністю (щоб транспорт простіше пересувався бездоріжжям), призначений для транспортування пального на аеродроми, поле бою і полігони;
- компактні — застосовуються для оперативної доставки палива для сільськогосподарської або гірничодобувної техніки. Такі бензовози мають цистерни об’ємом не більше 8 кубів.
Пересувні АЗС сприяють грамотній оптимізації транспортних засобів і забезпечують значну економію витрат пального.
Фільтрувальна система
Паливний фільтр для паливозаправника призначений для очищення палива від механічних домішок і водних емульсій. Вода відділяється під час відстоювання пального і виводиться через відстійник цистерни або сепаратор. Сепаратор розташовується в очисниках або монтується як окремий функціональний вузол. Весь процес займає 15 хвилин, після чого відбувається контрольна фільтрація.
Механічне очищення від домішок на пересувних АЗС здійснюється за допомогою фільтрувальних систем. Фільтри для паливозаправника поділяються на очищувач місць установки, тонкого очищення і за призначенням (попереднє очищення, основне, контрольне, пилозахисне).
- Пилозахисний — застосовується для фільтрації потоків повітря і вловлювання пилових мікрочастинок. Ці очисники монтуються на пневмоклапанних цистернах, які відповідають за впуск і випуск кисню в герметичні ємності (або з них). Пилозахисні системи виробляються з латунного сплаву у формі сітки з кількістю комірок на 1 см2 від 400 до 494 штук.
- Фільтр контрольного очищення — відокремлює механічні домішки з потоку пального після першого етапу фільтрації. Цю деталь встановлюють на роздатковий наконечник або за фільтрувальним елементом основного очищувача. На 1 см2 сітки контрольного механізму розташовується 10.000 осередків.
- Елемент тонкого очищення (основний) — використовують для ретельного очищення палива від сторонніх дрібних частинок і вкраплень води. Фільтр очищення палива паливозаправника розташовується за насосом закритої камери нагнітальної лінії. Елементи тонкої системи мають у своїй конструкції сепаратори або спеціальні додаткові, особливі механізми для здійснення максимальної фільтрації домішок і нерозчиненої води об’ємом від 3 до 5 мкм.
- Елемент грубого очищення (попередній) — застосовується для відділення від пального великих механічних домішок. Монтаж проводиться перед насосними системами. Наявність осередків на 1 см2 латунної сіткової перегородки варіюється від 98 до 252 штук.
Перегородки фільтрувальних елементів створюють із пористої пластмаси, керамічних виробів, пористого нетканого матеріалу, листового тонкого або фільтрувального паперу, фетру, бавовняної тканини, шовку класу Г.